hello
Головна / Блог / Цільова аудиторія сайту: як орієнтуватися на потенційного клієнта?

Цільова аудиторія сайту: як орієнтуватися на потенційного клієнта?

photo

Сьогодні ми торкнемося вкрай значної теми, особливо для тих, хто перебуває на стадії відкриття бізнесу. Багато починаючих підприємців починають продаж без чіткого розуміння портрета свого покупця, вкладаються в кампанії по рекламі, а результат, звісно, мінімальний. Залучення цільової аудиторії - це прямий фактор, що впливає на величину конверсії. Якщо продукт або послуга не орієнтовані на потенційного покупця, продажі стануть рідкісним явищем. Тому перед початком робіт над сайтом і створенням інтернет-бізнесу необхідно ретельно досліджувати переваги тих, для кого він призначений. Ми постараємося детальніше розкрити в нашій статті, що таке цільова аудиторія і як аналізувати інформацію про потенційних покупців.

Що таке цільова аудиторія?

Почнемо з визначення цільової аудиторії:

Цільова аудиторія - це група людей, на яку розрахований певний продукт або послуга.

Як правило, товари користуються попитом тільки у певної аудиторії покупців. Деякі підприємці дуже помиляються, стверджуючи, що їх продукт потрібен практично всім. Це насправді не так. При правильному аналізі своєї цільової аудиторії якомога раціональніше використовувати кошти на маркетингові кампанії та отримувати більше нових клієнтів. Знаючи своїх кінцевих споживачів, ви можете ефективніше вибудувати взаємодію з ними. Для цього необхідно скласти портрет свого потенційного клієнта.

Якщо ви вважаєте, що цільова аудиторія вашого інтернет-магазину чоловіки і жінки 25-40 років, які мають високий достаток, тоді докладніше ознайомтеся з наступним пунктом. Занадто узагальнена інформація не дасть ніяких результатів.

Вивчаємо свою ЦА: складаємо портрет потенційного покупця

Портрет целевого покупателя

Портрет потенційного покупця - це збірний образ людини, який зацікавлений в покупці певного продукту або послуги. Фактично, ви повинні визначити, які люди будуть купувати ваш товар або послугу. Вам важливий їх вік, місце роботи, інтереси. Для чого це потрібно? Щоб ваш покупець вибрав вас, а не вашого конкурента, необхідно говорити з клієнтом на одній мові, зрозуміти його біль і дати ефективне рішення його проблеми.
Для того, щоб більш детально вивчити портрет вашого потенційного покупця, дайте відповідь на наступні пункти.

1.Географічні дані:

  • Визначте регіон (населений пункт) в якому проживають ваші потенційні покупці.
  • Вивчіть чисельність населення і кліматичні умови в обраному регіоні.

2.Демографічні дані:

  • Виявити вік ваших покупців. Припустимо, ви займаєтеся продажем жіночого одягу. Важливо враховувати, для якої вікової категорії вона призначена і орієнтуватися саме на цей сегмент.
  • Визначте стать. Це важливо, якщо у вас основна категорія покупців тільки жінки (наприклад, торгівля декоративною косметикою) або тільки чоловіки (наприклад, послуги барбершопа).
  • Національність. Іноді національні особливості або особливості релігії мають велике значення. Наприклад, ви не зможете продати представнику ісламу продукти зі свинини.

3.Соціальний статус

  • Сімейний стан.
  • Наявність дітей. Якщо ви займаєтеся торгівлею дитячих товарів, то ваша аудиторія - сім'ї, де є діти.
  • Освіта. Знання інформації про освіту також допоможе більше дізнатися вашого покупця.
  • Рівень прибутку. Наприклад, для торгівлі предметами розкоші (брендовий одяг, автомобілі, ювелірні прикраси і т.д) необхідно орієнтуватися на клієнтів, які мають певний рівень достатку.

4.Мотивація:

  • Позитивна мотивація. Фактори що відображають те, до чого прагнуть ваші клієнти.
  • Негативна мотивація. Це ті чинники, які ваші клієнти намагаються уникнути.

Іноді навіть найнезначніші деталі мають вагомий сенс. Взяти, наприклад, всім відому компанію Chupa Chups. Виробники льодяників помітили тенденцію, яка їх надалі прославила. Діти, з'ївши цукерку, зазвичай обтирали липкі руки об одяг, що не дуже подобалося батькам. Саме тому льодяники почали виробляти на паличці, що принесло компанії величезний успіх. Тому вкрай важливо дослідити біль ваших покупців і прагнути максимально вирішити проблему. Проживіть один день з життя покупця, оцініть, як він проводить своє дозвілля і які захоплення він має, про що він мріє і чого боїться? Чим більше інформації ви маєте, тим більше важелів впливу у вас буде на покупця. Як перевірити, що ви працюєте з нецільової аудиторією? Зазвичай це можна легко перевірити за даними воронки продажів або конверсії, про яку ми детально говорили в нашій статті “Що таке конверсія сайту?”.

Якщо ви помічаєте, що дзвінки або звернення в магазин не призводять до продажу, і відмов з кожним днем все більше, тоді швидше за все ви вибрали невірний сегмент аудиторії.

Сегментування цільової аудиторії

Сегментирование целевой аудитории

Виходячи з особливостей вашої аудиторії ви можете її сегментувати. Визначте ядро аудиторії, яке буде основним джерелом вашого доходу. В першу чергу, необхідно орієнтуватися на цей сектор. Однак не забувайте, що цільова аудиторія може ділитися на первинну і вторинну. Первинна аудиторія може сприяти вторинної до прийняття рішення про покупку. Як це відбувається? Пояснимо детальніше на простому прикладі. Візьмемо ринок ювелірних прикрас. Всім відомий бренд Pandora є виробником жіночих прикрас. Продукція спрямована на жіночу аудиторію, однак, більшою мірою покупцями є чоловіки. Вони і є вторинною аудиторією в даному випадку, яка здійснює покупку виходячи з переваг первинної цільової аудиторії. Для того, щоб не зливати рекламний бюджет ви можете провести маркетинговий аудит у наших фахівців. Це сфокусує ваші зусилля в правильне русло і створить сприятливі умови для розвитку вашого бізнесу.

Висновки

Після того, як ви визначили свою цільову аудиторію, не варто відкладати вивчення її переваг. Ринок товарів і послуг піддається постійним коливанням, що в більшій мірі відбивається на портреті цільового покупця. Тому досліджуйте свій бізнес, підлаштовувайтесь під зміни конкурентного середовища і він принесе вам прибуток!

P.S. У наступній статті ми надамо поради про те, як ефективніше почати свій бізнес в інтернеті. Успішних Вам продажів!

Автор: Манько Карина, фахівець з контент-маркетингу

Читайте також:

Завжди з вами на зв'язку
Приходьте в гості м. Дніпро, вул. Робоча, 23К
Напишіть листа office@emis.ua
X