fbpx
hello
Головна / Блог / Юзабіліті-тестування своїми руками: детальний алгоритм

Юзабіліті-тестування своїми руками: детальний алгоритм

photo
Юзабіліті - це показник того, наскільки користувачам легко і зручно знаходити потрібну інформацію і здійснювати ті чи інші дії на сайті (наприклад, пошук і замовлення товарів, оформлення підписки на розсилку). Юзабіліті-тестування - важливий етап перевірки ефективності роботи сайту в цілому. Ви можете протестувати свій сайт на предмет зручності самостійно, скориставшись порадами фахівців компанії eMIS.

Алгоритм перевірки юзабіліті

Перевірити, наскільки зручні і функціональні всі елементи на вашому сайті - меню, кнопки, навігація, посилання - можна дуже легко і швидко за допомогою онлайн-сервісів. Деякі з них можуть розповісти багато цікавого про поведінку користувачів на вашому сайті. З їх допомогою ви отримаєте важливі дані для подальшої оптимізації, але якщо хочете побачити максимально повну картину, вам знадобиться участь декількох реальних респондентів. Отже, приступимо. юзабіліті-тестування сайту

Вивчіть теплову карту для користувача активності

Існує сервіс, що дозволяє відстежувати поведінку користувачів на сайті в реальному часі, фіксуючи кожен рух мишкою - Вебвізор. Це дуже корисний інструмент, за допомогою якого ви зможете спостерігати за людиною, що зайшла на ваш сайт, в режимі реального часу, а також збирати статистику по всім користувачам за певний період. На підставі зібраних даних складаються т.зв. теплові карти - тобто сервіс відзначає місця, на які користувачі клацають і переходять найчастіше. За допомогою теплових карт Вебвізор можна побачити:
  • які елементи меню і кнопки найбільш клікабельні, а на які майже ніхто не звертає уваги;
  • яка інформація викликає найбільший інтерес, які текстові блоки читають і копіюють, а які - ігнорують;
  • скільки часу проводить користувач на сайті і його окремих сторінках.
На підставі теплових карт Вебвізора ви можете оптимізувати меню і навігацію сайту. теплова карта Вебвізора

Перевірте графічні елементи і колірну гаму сайту

Колірна гама і графіка - важлива складова юзабіліті сайту. Закони психології кольору і типографіки працюють в інтернеті точно так же, як і в звичайних рекламних каталогах. Фон сайту, колір кнопок меню і навігації, відтінки на зображеннях, контрастність шрифтів і навіть обрана гарнітура - все це може як утримувати користувачів, так і відштовхувати. Порада! Перевірити контрастність графічних елементів і читабельність текстів можна за допомогою Adobe Photoshop, зробивши скріншот сайту і перевівши його в відтінки сірого. Пограйте з інструментом зміни контрастності у вкладці Edit і поспостерігайте, наскільки добре помітні текстові блоки. Якщо в ч/б текст погано читається, зарубки виглядають розмитими, необхідно вибрати іншу шрифтову гарнітуру. За допомогою сервісу Checkmycolours можна перевірити колірну гамму всіх елементів на сайті, з'ясувавши, наскільки гармонійно поєднуються між собою вибрані відтінки. кольорова гама сайту

Проведіть призначене для користувача тестування

Проводити юзабіліті-тестування за допомогою онлайн-сервісів досить продуктивно, але навіть вони не можуть дати вам повної картини користувальницької ефективності. Упевнитися, наскільки зручні ті чи інші елементи на вашому сайті і наскільки легко ними користуватися, можна тільки за допомогою живих відвідувачів. Проведіть призначене для користувача тестування з реальними людьми, яких ви знаєте (наприклад, клієнти, знайомі, друзі, службовці іншого відділу), або за допомогою сервісу Askusers, де можна спеціально знайти респондентів для юзабіліті-тестування. Це досить ефективний інструмент, що дозволяє отримати зворотній зв'язок. Якщо не хочете морочитися з реєстрацією та оплатою послуг сервісу, можете піти іншим шляхом і залучити до юзабіліті-тестування своїх знайомих. Бажано, щоб це були люди, які не мають відношення до вашого проекту, а в ідеалі - представники різних професій, вікових та соціальних груп, чоловіки і жінки. Щоб перевірити юзабіліті сайту, складіть нескладні завдання, які потрібно виконати на вашому сайті. Вони повинні бути пов'язані з ключовими цілями його роботи: продаж товарів, надання інформаційних послуг, оформлення підписки тощо Завдання складайте чисто практичними, а не просто перевірки на уважність. Ось антиприклад: «Знайдіть пункт меню «Доставка» на сайті і вкажіть точні координати на екрані». Знайти і вказати потрібний елемент може кожен, але ваша мета - перевірити сайт в дії. юзабіліті аудит сайтуОсь приклад правильних завдань:
  • Ви хочете купити кросівки, але у вас обмежений бюджет. Знайдіть найдешевші позиції на сайті.
Передбачається, що людина відразу ж перейде в розділ «Взуття» і там використовує фільтр для сортування товарів за ціною від меншої до більшої.
  • Вам сподобався товар в каталозі, але ви не знайшли потрібного вам розміру. Задайте питання консультанту, чи є у них в запасі необхідна вам річ.
Очевидно, що тут потрібно скористатися формою зворотного зв'язку і відправити повідомлення з питанням.
  • Вам понравился материал в блоге сайта, и вы хотите читать подобные статьи от этого автора каждую неделю. Оформите подписку на рассылку через сайт.
Зрозуміло, що користувач повинен знайти форму для заповнення своїх контактних даних (e-mail'а) і підписатися на розсилку. Таких завдань можна скласти набагато більше, якщо вважаєте за потрібне перевірити всі елементи на головній і другорядних сторінках сайту. В кінці призначеного для користувача тестування обов'язково дайте вашим респондентам анкету, в яких вони повинні відповісти на питання щодо складності виконаних завдань. Наприклад, складіть опитувальник:
  • Наскільки було зручно користуватися сайтом?
  • Скільки часу ви витратили на виконання завдання з пункту 1...n?
  • Які моменти в користуванні сайтом викликали роздратування? Що б ви змінили або додали на сайт?
І так далі. На підставі отриманих даних ви вже можете провести оптимізацію сайту. В першу чергу звертайте увагу на моменти, зазначені двома і більше респондентами.

Перевірте адаптивність сайту

Адаптивність - це збереження вихідних властивостей сайту при переході з деськтопної версії на мобільну. Оскільки сьогодні все більше користувачів користується смартфонами і планшетами для виходу в інтернет, необхідно, щоб ваш сайт був настільки ж зручним і «юзабельним» і з телефону, і з персонального комп'ютера. Можете провести тестування адаптивності і самостійно, а також залучити до цього респондентів аналогічно попередньому пункту. Все елементарно просто: зайдіть на сайт з телефону і виконайте пару-трійку дій з призначеного для користувача тестування. Зверніть увагу на коректність відображення сайту. Паралельно з цим можете використовувати сервіси перевірки адаптивності від Гугл, або скористатися сервісом Адаптиватор. Перевірка адаптивності сайту

Висновок

Ми розповіли вам про основні способи перевірки юзабіліті сайту. Звичайно, ніхто не заважає вам виконувати тестування хоч щотижня, але максимально повну картину може побачити тільки фахівець. Якщо ви хочете, щоб ваш сайт став ідеальним інструментом для отримання прибутку в інтернеті, замовте юзабіліті-тестування у фахівців eMIS. Читати також:
Завжди з вами на зв'язку
Приходьте в гості м. Дніпро, вул. Робоча, 23К
Напишіть листа office@emis.ua
X