fbpx
hello
Головна / Блог / Який домен підібрати для сайту? Рекомендації по вибору доменного імені сайту для просування бізнесу в Інтернеті

Який домен підібрати для сайту? Рекомендації по вибору доменного імені сайту для просування бізнесу в Інтернеті

photo

Доменне ім'я - це не просто адреса вашого сайту, доменне ім'я - його «візитна картка». Домен - ваш відмітний знак, і саме з нього починає складатися перше враження про бренд.

З цієї статті ви дізнаєтеся:

  • що таке домен і навіщо він потрібен;
  • роль домену в SEO;
  • структура доменного імені;
  • види доменів;
  • який домен вибрати;
  • поради щодо вибору доменів;
  • кирилиця або латиниця;
  • що робити, якщо домен зайнятий;
  • коли потрібен домен з історією.

Що таке домен і навіщо він потрібен?

Домен (доменне ім'я) - це ім'я вашого сайту, яке відразу може максимально розкрити суть вашого бізнесу. З правильним доменом ви зможете отримати кредит довіри у людини і переконати його перейти на ваш сайт. Правильно вибране доменне ім'я стає потужним маркетинговим інструментом.

Навіщо потрібен власний домен:

  • користувач зможе легко запам'ятати адресу сайту;
  • пошук сайту в мережі стає простіше;
  • солідність компанії значно зростає;
  • ви стаєте незалежним від провайдера;
  • можливість запуску власного поштового сервера.

Ви повинні придумати просте і легке доменне ім'я, яке легко запам'ятати, але в той же час воно має справити перше враження про ваш сайт і зацікавити користувача.

Доменные имена на бильярдных шарах

В основному власники сайтів вибирають вільний домен з тих, які пропонують спеціальні сервіси. Для цього досить придумати основне ім'я і вписати його в рядок генератора доменних імен, і якщо відбувається так, що адреса зайнята, то генератор змінює його за допомогою букв, символів і цілих слів. Це не зовсім той шлях, по якому варто піти при виборі адреси сайту, так як ви отримаєте багато схожих на ваш домен адрес і введете в оману інтернет-користувачів.

Щоб підібрати ідеальний домен, ви повинні чітко розуміти цілі вашого сайту і орієнтуватися на них при виборі адреси сайту.

Якщо метою вашого сайту є продаж товарів/послуг, то і домен підбирайте так, щоб користувач міг зрозуміти, що він може придбати або якою послугою скористатися. Припустимо, якщо ви вирішили зайнятися продажем меблів, то ідеальним доменом буде mebel.com. Так ви забезпечите собі потік людей, які конкретно хочуть придбати меблі.

Але з такою адресою ви не зможете вийти за рамки конкретної галузі і розширювати асортимент. До того ж всі кращі адреси, швидше за все, будуть зайняті.

Вибравши домен, який буде просто розкривати тематику сайту, ви не зможете просувати свій власний бренд.

Якщо у вас велика компанія, у якої вже досить відоме ім'я, і ви розраховуєте на тривале перебування на ринку, то домен варто підбирати з орієнтацією на бренд.

Використовуючи назву бренду в якості домену, можна бути впевненим в його унікальності. Якщо ж ви тільки на старті свого розвитку, то навряд чи таке ім'я буде ефективним в просуванні, але по ходу розвитку це все одно перетвориться на перевагу.

Ви можете використовувати ключове слово в якості домену. Наприклад, detskoe-pitanie.com, тоді за запитом «дитяче харчування» вашому сайту буде простіше просуватися.

Якщо ви вирішили вибирати домен за ключовим словом, то простежте за тим, щоб воно було коротким, красивим і легким.

Яку роль відіграє домен в SEO-просуванні

Яке місце ваш сайт займе в пошуковику, залежить від якості SEO-оптимізації, змісту сайту. Присутність ключового слова в назві домену - величезна перевага, яке сильно впливає на ефективність SЕО-просування.

Роль домена в SEO-продвижении

Кращим рішенням буде взяти за основу доменного імені назву вашого бренду, тоді:

  • користувач легко запам'ятає домен;
  • домен відмінно Розставте пошукачем.

Якщо ви одним із способів просування сайту вибрали SEO, тоді можете попередньо купити домен, у якого високий коефіцієнт індексу цитування. Такий домен миттєво забезпечить ваш сайт потоком клієнтів.

Вік вашого домену грає велику роль для його просування за допомогою SEO. Чим старше ваш домен, тим надійніше він сприймається системою. Чому так? Щоб домен існував, за нього потрібно платити, відповідно, чим більше грошей вкладає власник, тим цінніше для нього домен. Коштують такі домени набагато дорожче нових, але іноді краще один раз заплатити більше, ніж витратити багато часу на просування нового домену.

На заході купити домен за кілька тисяч доларів цілком нормально, у нас же це вважається дивним і нереально дорогим задоволенням, а даремно. Звичайно, якщо в довгостроковій перспективі ви не плануєте користуватися доменом, то і витрачати на нього великі гроші не варто. Пошуковик ніяк не з'ясує, скільки грошей ви вклали в покупку домена, але перевірити дату його реєстрації для нього не проблема.

Наявність ключового слова в домені на 25% наближає вас до топ-рейтингу по пошукових запитах. Якщо у вас практично немає конкурентів, то такий домен відразу відправить вас на вершину пошукового рейтингу. Якщо ж у вашого бізнесу велика конкуренція, то для досягнення топових позицій доведеться докласти багато зусиль, але наявність ключового слова вам в цьому допоможе.

Який би супер-домен ви не придумали, Google не буде йому довіряти. Тому, щоб все працювало в комплексі (ключове слово - домен), кращим рішенням буде пошук його серед раніше зареєстрованих доменів.

Якщо ви придумали домен з наявністю ключового слова і він точно описує суть вашого бізнесу, але включає в себе занадто багато слів, символів, то відразу відкладайте його в чорний список. Такий домен ніхто не запам'ятає, швидше за все, його будуть сприймати як спам.

Що стосується доменної зони, то кращою була і залишається зона .com. Якщо у вас є можливість створити домен в цій зоні, то навіть не сумнівайтеся. За весь час існування інтернету ця зона стала його синонімом, люди автоматично вводять .com в пошуковий запит. Для українських сайтів найпопулярнішою зоною вже довгий час залишається зона .com.ua, так як зону .ua можуть використовувати тільки офіційно зареєстровані торгові марки.

Візьміть на замітку, що користувачі погано запам'ятовують домени:

  • з тире;
  • домени .info;
  • довгі домени.

Люди для цього занадто ліниві.

Для того, щоб домен був максимально ефективним, вам необхідно, як ми вже говорили, зробити його максимально простим і незабутнім, а це, напевно, найскладніше. Вам зовсім не обов'язково в домені використовувати назву специфіки вашого бізнесу. Ви можете вибрати кілька букв, які будуть легко і красиво звучати, і до того ж їх буде досить просто запам'ятати (наприклад, bodo.ua - сайт подарунків і вражень). Головне, щоб було легко прочитати.

Структура доменного імені

Домен складається з ланцюжка слів, які розділені крапками. Від того, скільки слів включає в себе доменне ім'я, залежить його рівень. Існують три основні рівні домену: перший, другий і третій. Домени четвертого і вище рівня використовуються дуже рідко.

Схема уровней доменов

Наприклад:

  • family.ua - другий рівень доменного імені;
  • family.com.ua - третій;
  • mail.family.com.ua - четвертий.

Домени першого рівня діляться на державні, службові та домени загального призначення.

Домени загального значення поділяються по культурним та мовно-територіальними ознаками.

Мовно-територіальні домени складаються з двох букв і означають те, що сайт охоплює населення однієї держави: ua, pl, і т. Д. Деякі держави висувають ряд вимог для реєструються сайтів. Наприклад, в Україні можна зареєструвати домен тільки при наявності торгової марки такої ж назви.

У свою чергу, територіальні зони поділяються на субрегіональні. Їх використовують тоді, коли сайт присвячений певному місту або області. В Україні такі зони існують для кожної області: zp - Запоріжжя, lv - Львів, і т. д.

Культурно-тематичні домени складаються з трьох і більше букв-символів і свідчать про те, що сайт належить до певної тематики. Зупинити свій вибір на такому домені необхідно тільки тоді, коли сайт в повному обсязі або хоча б більша його частка вписується в обрану вами тематику сайту. Одними з найпопулярніших доменів на даний момент є com, net, biz, edu, gov та ін.

Якщо необхідно поєднати територіальну і тематичну приналежність, то варто вибрати домени третього рівня. Так, домен gov.ua означає, що державна установа знаходиться і працює в Україні.

Якщо домен зареєструвати неправильно, то про ефективність SEO-оптимізації з його допомогою не може бути й мови. Доменну зону потрібно вибирати так, щоб вона точно відповідала темі і регіону сайту, де планується його просування. Якщо ваш бізнес буде працювати в конкретному регіоні, то при складанні доменного імені вам необхідно буде скористатися субрегіональним доменом. Користувачам відразу стане ясно, де саме ви працюєте, і плюсом субрегіонального домену є ще і його унікальність. Для б'юті-руму в Дніпрі використовуйте домен beauty-room.dp.ua.

Переживаєте, що вас будуть плутати з конкурентами? Радимо вам уникати будь-співзвучності з їх доменом, інакше дійсно велика ймовірність того, що частина ваших клієнтів виявиться у них. Поставте собі табу на використання вже існуючих торгових марок або брендів в якості свого домену - це є порушенням авторського права і, можливо, права на використання цього домену вам доведеться відстоювати в суді.

Яку доменну зону вибрати?

Щоб правильно вибрати доменну зону, слід упевнитися, чи відповідає сайт всім тематичним підрозділам, які є в доменах, ознайомитися з лімітом дій, обмеженнями по аудиторії сайту і субрегіональним зонам.

Для того, щоб конкуренти не змогли визначити вас і дістати ваших клієнтів, варто додатково зареєструвати схожі імена, які будуть вільні у всіх зонах.

Рекомендації по вибору доменної зони

Комерційним організаціям, які будуть працювати виключно по Україні, варто вибрати доменну зону .com.ua. Якщо у комерційній організації є своя торгова марка, тоді більше підійде зона .ua.

Выбор и покупка доменной зоны

Якщо ви українська компанія, яка бажає вийти на новий рівень і почати роботу за межами своєї країни, але на одному сайті, то вибирайте зону .com.

Якщо ви ведете діяльність в межах одного міста, припустимо, як кав'ярня в Запоріжжі, то вибирайте субрегіональну зону .zp.ua.

Чи плануєте пропонувати свої товари та послуги в Російській Федерації? Тоді вам підходить доменна зона .ru.

Для інформаційних сайтів і блогів неважливо місце проживання цільової аудиторії, вони можуть вибирати доменну зону .com, .org, .info.

Ліцензованим навчальним закладам і центрам варто вибирати зону .edu.ua, якщо вони працюють по всій Україні.

Символи для доменного імені

При виборі доменного імені не варто обмежуватися тільки буквами, ви вільно можете використовувати цифри і дефіс.

Немає ніяких обмежень на вживання різних символів, але є рекомендації по їх використанню, які не варто ігнорувати:

Не використовуйте літери російської та української мови, у яких немає зрозумілої транслітерації латиницею

Спочатку це стосується тих букв, яких просто немає в англійській мові, таких як: щ, ю, й, ї тощо.

Також варто бути уважнішими до тих буквах, які можна транслітерувати (https://ru.wiktionary.org/wiki/%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D1%8C) відразу в декількох варіантах: ю (yu, ju), я (ya, ja), ц (z, з, ts). Пошук вашого сайту стане простіше, якщо подібні букви будуть відсутні. Якщо не використовувати ці літери не можна, тоді вам необхідно зареєструвати домени в усіх варіаціях їх написання. Якщо і такої можливості немає, тоді зупиняйте свій вибір на тих варіантах, які звичніше для вашої аудиторії.

Якщо в доменному імені ви вирішили використовувати дефіс, то майте на увазі, що пошуковик «читає» його як розділовий знак (пропуск) між словами. Використовувати дефіс потрібно, якщо назва вашого бренду або фірми складається з двох слів і потрібно зробити так, щоб вони не читалися разом, наприклад, in-term.com. Або назва вашого бренду збігається з назвою конкурентів і вам необхідно зробити свій домен унікальним, наприклад, домен interm.com вже зайнятий конкурентами і ви використовуєте in-term.com.

Також дефіс можна використовувати тоді, коли з-за великої кількості букв назва домену стає нечитабельним або потрібно додати конкретики для аудиторії (припустимо, домен mobile-dp дає зрозуміти, що мова піде про продаж мобільних телефонів в Дніпрі). Але це краще робити у виняткових випадках, все-таки краще вибрати короткий і незабутній домен, а акцентувати увагу на територіальному розташуванні можна за допомогою домену третього рівня. У всіх інших випадках дефіс буде тільки заважати.

Цифри використовуйте тільки за призначенням. Взагалі, робота з цифрами в доменному імені повинна бути дуже обережною. Їх краще використовувати тоді, коли вони будуть нести реальне смислове навантаження. Якщо домен in-term.com зайнятий, то використовувати in-term1.com не потрібно! Якби даний бренд спочатку просувався з цифрами, то це була б зовсім інша ситуація. Використовуйте цифри тоді, коли від них буде реально позитивний результат або вони є частиною назви бренду або фірми.

Кирилиця або латиниця?

Відразу відзначимо, що пошуковик однаково розуміє як латинський, так і кириличний домен. Плюси і мінуси того чи іншого варіанту проявляються лише з боку користувачів мережі.

Кириллические и латинские доменные зоны.

Латинський домен

Домени на латиниці з'явилися першими, слідом за ними прийшли і домени на кирилиці (кириличні - це слово активно вживається). Саме тому вони більш прості при обробці даних. Домен на латиниці більш зручний для SEO, тому що з ним працюють абсолютно всі сервіси.

Але не все так ідеально. Домени на латиниці мають і свої недоліки. Дуже складно підібрати короткий і незабутній домен, часто більшість з них вже зайнята. Доводиться вигадувати щось зовсім нове або до того, що є, додавати різні символи, літери, рідше - слова.

Якщо в доменному імені ви використовуєте букву l, то майте на увазі, що на латиниці вона може писатися в декількох варіантах. Не використовуйте подібні букви, щоб уникнути різночитання.

Також через ті літери, яких в латиниці немає, користувач може неправильно ввести домен в рядок пошуку і не знайде сайт (про це ми писали вище), так ви втратите потенційного клієнта.

Кирилічний домен

Домени на кирилиці відносно молоді. Вперше домен на кирилиці зареєстрували в 2010 році, але на сьогоднішній день вони досить популярні в країнах з російськомовним населенням.

Звичайно, для російськомовних користувачів набагато простіше запам'ятати кириличний домен, ніж латинський. Також відпадає питання з тими буквами, яких немає в латинському алфавіті. Проблеми з унікальністю домену також не буде, так як кириличні домени тільки набирають свою популярність.

У плані зручності вони де в чому все-таки ще поступаються доменів на латиниці. Так, на відміну від латинських доменів, адреса на кирилиці після копіювання вставляється неправильно, тому поділитися посиланням на ваш сайт з одним або відкрити його в іншому вікні браузера для користувача неможливо. Через неправильне копіювання адреси ймовірність відображення битих посилань значно зростає, зате такий домен буде хорошим доповненням до офлайн-рекламі.

Домен зайнятий. Що робити?

Часто буває так, що доменне ім'я вибрано, доменна зона визначена, але потім виявляється, що вона вже зайнята. В такому випадку ми рекомендуємо вам перевірити, чи не вільні інші доменні зони. Наприклад, якщо зона .net вже зайнята, є варіант, що в зоні .com ваш домен буде вільний.

Якщо ви перевірили всі відповідні зони і жодна з них не виявилася вільною для вашого домену, то можна спробувати викупити ту адресу, яку ви придумали спочатку.

У міру того, як розвивався бізнес, в інтернеті стали набувати чималу цінність домени з «красивими» іменами. На сьогоднішній день загальна кількість доменів перевищує 250 мільйонів, тому був створений ринок продажу доменів. Приблизно 30% від загальної кількості доменів існують тільки для продажу рекламних посилань. Після того, як в доменній зоні .com закінчилися всі тризначні домени, популярними стали чотирибуквені домени. Ви можете звернутися на такий ринок за підбором доменного імені, тільки врахуйте, що ціни там значно вище звичайних.

Можете зіткнутися з тим, що потрібну вам адресу вже орендувала інша людина, але ви бачите, що сайт давно запущений. В такому випадку ви можете спробувати домовитися з його нинішнім власником. Спробуйте пояснити, чому саме ви зараз потребуєте цю адресу, можливо, що він піде вам назустріч. Якщо переговори все-таки виявилися невдалими, тоді вам простіше буде придумати адресу з назвою свого бренду або зовсім придумати новий бренд, доповнивши його символами або цифрами. Такий варіант значно полегшить вам процес створення доменного імені, так як передати домен в користування іншій людині досить складно і це відніме у вас багато часу.

Для передачі домену від одного користувача до іншого обов'язковим є виконання деяких умов:

  • з дня реєстрації нового домену або його останньої передачі повинно пройти більше, ніж два місяці;
  • у вас обов'язково повинен бути код для авторизації домену;
  • захист конфіденційності необхідно відключити і перевірити інформацію про власність домену;
  • домен не повинен перебувати в черзі на видалення.

Як бачите, процес дійсно непростий, і для його реалізації кращим рішенням буде звернутися за допомогою до фахівців.

Чи варто купувати домен з історією?

Історія домену - питання, яке має як світлі, так і темні сторони, так як сама ця історія може нести в собі абсолютно різну інформацію і на перший погляд класний домен може виявитися дуже проблемним.

Навіть якщо придуманий вами домен вільний, то його історію потрібно обов'язково перевірити на спеціалізованих сайтах. Це робиться для того, щоб уберегти себе від покупки домену з поганою репутацією серед інтернет-користувачів, також домен може мати санкції від пошукових систем, що вам абсолютно не потрібно.

Как проверить историю домена?

Отримати домен з історією можна двома способами:

  • чекати, коли потрібний домен звільниться;
  • спробувати домовитися з нинішнім власником домену.

Цілком можливо, що вільний сьогодні домен раніше використовувався іншим користувачем, який просто не захотів продовжувати термін користування, і домен повернувся до лав вільних. При бажанні ви все ж можете викупити таку адресу і привести його в порядок, але на це знадобиться багато сил, терпіння і часу.

Далеко не у всіх вільних доменів є негативна історія. Спеціально купують старі домени через їх простоти, але це не єдина їхня перевага. Домени з хорошою репутацією принесуть вам деякі дивіденди. Наприклад, адреса з доброю історією має кількість посилань ТИЦ (це посилання, які будуть призводити користувачів до вас з інших ресурсів). Чим довше існує домен, тим краще він ранжується пошукачем.

Ви можете вибрати доменне ім'я і веб-майстра або брокера, вони часто займаються продажем адрес. Фахівці допоможуть вибрати кращий домен, орієнтуючись на специфіку вашого бізнесу.

Бувають і домени з нульовою історією. Вони підходять для початківців і для тих, хто націлений розвивати бізнес плавно. Але таких доменів, які дотримуються всіх вимог, на жаль, мало.

Перевірка історії доменного імені - найважливіша процедура, яка убезпечить вас від проблем в майбутньому. У мережі повно ресурсів, які можуть вам з цим допомогти. Коли ви почнете шукати інформацію про домен, то, швидше за все, спочатку потрапите на дані, які попередній власник залишав при реєстрації домену. Таким чином, ви можете з ним зв'язатися і уточнити ваші деталі. Але якщо попередній власник і сам зацікавлений у продажу домену, то не факт, що його відповіді будуть правдиві. Перед покупкою домена обов'язково переконайтеся, чи немає за цією адресою контенту, який суперечить законодавству.

Поиск истории домена

Так все-таки варто чи ні?

Загальна відповідь, яку ми можемо вам дати: так, покупка домену з хорошим минулим - завжди хороше рішення, це будемо великим плюсом для просування вашого бізнесу. Але в такому випадку потрібно на всі 100% бути впевненим в репутації домену або налаштовуватися на важку роботу і приводити сайт в порядок. Для цього потрібно мати досвід роботи з такими сайтами і вміти відслідковувати історію доменних імен. Якщо ви тільки починаєте свою діяльність в цій галузі, то краще скористайтеся допомогою фахівців для мінімізації труднощів, які можуть бути пов'язані з вашим доменом.

Після вибору домену наступним кроком буде його реєстрація. На сьогодні є величезний вибір реєстраторів, які тільки почали працювати в даному напрямку. Завжди краще вибрати ту компанію, яка вже встигла зарекомендувати себе. Будьте готові, що при реєстрації домену вам доведеться вказати особисту інформацію, яка може потрапити у вільний доступ. Звичайно, за окрему плату її можна буде приховати, але тоді і ваш сайт буде виглядати не так презентабельно. Зареєструвавши адресу сайту, вам потрібно буде створити сам веб-сайт і вибрати для нього відповідний хостинг.

Доменне ім'я - перший крок до успіху вашого сайту!

Успіх будь-якого бізнесу починається з ідеї і з того, яку назву цій ідеї дати. Звичайно, доменне ім'я не може дати гарантію, що конвертація покупців і гостей сайту буде зашкалювати, але воно є одним з найважливіших факторів, які на неї впливають.

На перший погляд здається, що вибрати доменне ім'я дуже просто, але кожен власник сайту розуміє, що цим кроком він визначає долю свого ресурсу. Навіть якщо ваш сайт розроблений максимально професійно, то ті помилки, які ви можете допустити в домені, не приведуть до бажаного успіху. Нечитабельний домен відлякає користувачів, а схожість з конкурентами може призвести до того, що всі ваші покупці дістануться їм.

Те, як ви побудуєте своє доменне ім'я, дуже важливо, якщо в майбутньому ви плануєте просувати сайт за допомогою SEO. Якщо на цьому етапі будуть допущені помилки, то в майбутньому на їх виправлення вам знадобиться багато грошей і допомога фахівців. Слід ознайомитися з рекомендаціями, які ми для вас підготували, і вибір доменного імені вже не буде для вас проблемою.

Хорошее доменное имя - первый шаг к успеху!
Завжди з вами на зв'язку
Приходьте в гості м. Дніпро, вул. Робоча, 23К
Напишіть листа office@emis.ua
X