fbpx
hello
Головна / Блог / Як вибрати SEO-компанію та контролювати її роботу

Як вибрати SEO-компанію та контролювати її роботу

photo

Просування в пошукових системах - дуже молодий, але популярний вид бізнесу. Наш ринок не може похвалитися достатньою кількістю SEO-компаній, які були організовані справжніми професіоналами. Велика частина агентств з'явилися лише тому, що виник ринок. В основному всі власники SEO-компаній в свій час були звичайними фрілансерами, а пізніше стали наймати помічників, передаючи їм виконання деяких завдань.

Коли ви почнете пошук підрядника, з'ясуйте цілі його діяльності, щоб не наразитися на несумлінних підприємців, які прагнуть тільки нажитися, використовують некоректні методики або зовсім не розуміють свого призначення, а відповідно і не несуть ніяких зобов'язань.

Алгоритм вибору

Щоб визначитися з вибором агентства, якому ви довірите просування вашого бізнесу, потрібно йти за такою схемою:

  • Правильно визначити пріоритети;
  • Провести перевірку претендентів;
  • Віддати перевагу кращому та укласти з ним договір.

Не маючи досвіду співпраці з інтернет-агентством, ми найчастіше довіряємося маркетологам. Але діючи відповідно до алгоритму, ви можете об'єктивно оцінити ситуацію і суттєво зменшити ризики.

Отже, діємо!

Крок №1 - визначаємо пріоритети

До того, як ви робитимете пошук агентства, подумайте, які критерії будуть впливати на ваш вибір. Найімовірніше це такі показники (в порядку від найбільш значних до менш важливих):

  • Вартість;
  • Перспективи;
  • Гарантії;
  • Компетенція;
  • Виконавець;
  • Робочий план.

Приблизно 95% людей, за підсумками проведених досліджень, мають у своєму розпорядженні критерії в такому порядку (можливо з незначними відхиленнями). Якщо ви мислите інакше, вас можна привітати, так як ви знаходитесь на правильному шляху.

Здавалося б, цілком логічний ланцюг - оцінити витрати, зрозуміти можливості та юридично закріпити обіцянки виконавця. Але якщо ціна висока або немає жодних гарантій, то дані критерії втрачають свою значимість.

А який з критеріїв ви поставили б на перше місце, якби серйозно захворів хтось із ваших близьких? Швидше за все, ті ж 95% респондентів захотіли б в першу чергу знайти хорошого лікаря. В цьому випадку пріоритети були б розставлені зовсім інакше:

  1. Виконавець;
  2. Досвід;
  3. Робочий план;
  4. Прогноз;
  5. Вартість;
  6. Гарантії.

Поміркуйте самі, ви ж не будете довіряти життя і здоров'я найдешевшому лікарю, надавати найбільше значення гарантіям або прогнозам. Порядний і досвідчений фахівець повинен говорити правду, а не гарантувати одужання. Принципової різниці між вибором лікаря і фахівця з оптимізації діяльності сайтів не існує. Чому ж тоді так відрізняється порядок розподілу пріоритетів?

Головна причина майбутнього провалу SEO-оптимізації діяльності інтернет-ресурсу криється в недовірі замовника до послуги що виконується. Це цілком зрозуміло, адже власник віртуального бізнесу не може побачити чи помацати процеси які проводяться. Результатом такої недовіри може стати вибір ненадійного виконавця.

Ми часто помиляємось, коли думаємо, що провівши мінімальні вкладення, можемо уникнути великих втрат. Але хіба краще втратити за 4 місяці 20 тисяч гривень, ніж вкласти в той же відрізок часу 100 тисяч і заробити 2 мільйони гривень?

Отже, ви повинні розуміти, що величезне значення має, хто буде просувати ваш сайт, рівень його освіти, наявність досвіду, його досягнення в даній сфері. Намагайтеся вийти на особистий контакт, щоб мати нагоду оцінити можливості виконавця. Не соромтеся задавати питання про вік компанії, чого вона досягла за час свого існування, які технології застосовує для просування інтернет-ресурсів. Цікавтеся, які клієнти отримали відмінні результати від співпраці з компанією, просите рекомендації. Приймаючи рішення, ви повинні спиратися на факти, адже успіх просування визначається досвідом компанії, використанням унікальних сучасних технологій, аналітичних систем. Якщо агентство не має власних систем автоматизації, можете не розраховувати на якісний результат її діяльності.

Зрозуміло, стратегією просування ніхто не стане займатися, поки не буде проведена оплата послуг, однак ви маєте право під час обговорення майбутньої співпраці познайомитися з докладним планом проведення робіт. Отримавши детальний план, рекомендується показати його незалежному експерту з метою виявлення недоліків, визначення статей для уточнення.

Що стосується прогнозів, то в SEO-просуванні їх вам ніхто не дасть. Тут тільки можна запланувати ROI, визначити тематичний потенціал, підсумувавши всі запити. Тобто, якщо компанія-виконавець дасть вам якісь прогнози, не варто приймати їх за непорушну істину.

Ціна також має велике значення, проте обираючи ефективне агентство, не можна робити ставку на низьку або, навпаки, дуже високу вартість послуг. У сфері SEO-оптимізації гарантій немає!

Крок №2: тестуємо кандидатів

Ефективних кандидатів на місце виконавця потрібно відбирати за наступною схемою:

  1. Запросити і оцінити на відповідність базовим вимогам комерційну пропозицію;
  2. Запросити і переконатися в адекватності рекомендацій;
  3. Запросити договір і провести перевірку на відповідність юридичних зобов'язань усним обіцянкам;
  4. Зустрітися з кандидатом;
  5. Прийняти остаточне рішення.

Мета даного тестування - виділити серед претендентів 2-3 фаворитів. Для цього досить зробити моніторинг 5-7 компаній.

Комерційну пропозицію потрібно уважно вичитувати. Намагайтеся усунути недомовленості, типу «Ми гарантуємо», якщо ця фраза не підкріплюється зобов'язанням виконавця за відсутності результату відшкодувати ваші витрати.

Не бійтеся звернутися до представників агентства з проханням надати рекомендації клієнтів, задоволених результатом. Ідеальний варіант - це телефонна розмова з таким замовником, хоча в реальності це трапляється досить рідко.

Запропонований компанією договір потрібно дати на розгляд юристу, який допоможе вам зрозуміти свої зобов'язання, розповість про ризики, що вас очікують.

Не вважайте за працю відвідування офісу обраної фірми. Такі показники як стан офісу, зовнішність співробітників, настрій колективу в робочому процесі є більш яскравим каталізатором, ніж рекомендації та інші паперові запевнення в спроможності компанії.

Переваги на тлі конкурентів

Безсумнівно, ви звернете свою увагу на конкурентні переваги компаній-кандидатів. Кожне агентство докладає всіх зусиль, щоб виділятися на тлі своїх конкурентів, залучаючи цікавих для компанії клієнтів. Однак далеко не кожну особливість, що видається за конкурентну перевагу, можна сприймати всерйоз.

Ось лише деякі приклади несправжніх конкурентних переваг:

  • Висока швидкість просування;
  • Вартість просування;
  • Гарантії фінансового характеру;
  • Простота послуг, що надаються;
  • Індивідуальний менеджер.

Справа в тому, що реальну швидкість просування оцінити можна тільки після розкрутки, а прогнози в цій галузі, на жаль, мають високий відсоток похибки. Що має на увазі компанія, роблячи акцент на високій швидкості розкрутки? Практично кожен сайт теоретично має можливість протягом декількох місяців потрапити в десятку лідерів самостійно. На ділі ж це відбувається вкрай рідко. Агентство, вказуючи найкоротший термін, користується теоретичним резервом, який має ймовірність не більше 5%.

Вартість семантичного просування формується під впливом ряду факторів, зокрема рівень кваліфікації співробітників, витрачений час, управління і обслуговування систем автоматизації, використання передових технологій, проведення аналітики і т.д. Коли компанія намагається привабити вас низькою ціною, поцікавтесь, на якому інструменті економить керівництво фірми.

Практично всі SEO-агентства практикують завищення цін на свої послуги. Це потрібно для того, щоб забезпечувати гарантійні ризики. Сайти просуваються досить повільно, а повномасштабне виконання зобов'язань за юридичним договором відбувається приблизно в 20% випадків. Виходить так, що фактично ці 20% клієнтів фінансують 80% провальних проектів.

Простота послуг в семантичному просуванні є причиною їх більш низької якості. Складні процеси оптимізації та просування вимагають від замовника глибокої участі, всебічного сприяння виконавцю, інакше навряд чи можна очікувати, що проект буде успішним.

Індивідуальний менеджер - рідкісне явище. Кожен співробітник може бути зайнятий одночасно з 5-30 клієнтами.

Це далеко не всі уявні переваги. Однак є фактори, які повинні бути обов'язково враховані вами при виборі інтернет-агентства:

  • Дійсні переваги компанії на тлі конкурентів;
  • Володіння власними системами автоматизації;
  • Наявність досвіду;
  • Власний аналітичний відділ;
  • Низький рівень завантаженості співробітників;
  • Участь в проведенні досліджень.

Якщо у компанії є свої системи автоматизації, її співробітники позбавлені нудної роботи і можуть достатньо часу приділяти аналізу. Автоматизація забезпечує точність розрахунків, відкриває можливості використовувати в аналітиці різні інструменти. Це дозволяє знизити ціну за послуги.

Цікавлячись наявністю досвіду у фахівців компанії, робіть акцент не на специфіці просуваємої теми, а на типі, до якого належить ваш сайт. Тобто, якщо ви володієте інформаційним порталом, вам потрібен оптимізатор, який має досвід успішного просування великих інформаційних ресурсів.

У штаті компанії неодмінно повинен працювати семантичний аналітик. Його завдання - обчислювати технологію розкрутки сайтів, займатися дослідженнями, проводити експерименти, брати участь в розробці стратегії для найбільш складних і проблемних проектів. Це вагома конкурентна перевага, оскільки основна перевага оптимізатора - гострота його знань.

Кількість часу, що витрачається на ваш проект, має величезне значення. Деякі компанії з гордістю заявляють, що їх оптимізатор з легкістю просуває одночасно сотню проектів, а в інших агентствах над просуванням одного сайту працює не менше десяти фахівців. Висновки напрошуються самі собою.

Способи оплати

Платіжна схема також відноситься до числа критеріїв, що визначають вибір інтернет-агентства. Якщо програма оплати передбачає внесення коштів по різних позиціях, варто очікувати від оптимізатора звітів по вдалим пунктам, але ніяк не зацікавленості в прирості ваших продажів.

Якщо оплата буде проводитися за трафік, то значимість позицій загубиться, однак трафік може не бути цілеспрямованим. Ключові фрази і слова для запиту в пошукових системах далеко не завжди є визначальними для цільового трафіку. Наприклад, слово «ціна» використовується там, де ставка робиться на низьку вартість продукції, тому для преміум-сегмента воно не буде цільовим.

Приблизний порядок розвитку оплатних схем виглядає так:

  • Розрахунок за комплексні послуги + оплата додаткових послуг;
  • Розрахунок за число запитів в топовій десятці;
  • Оплата за позиції;
  • Плата за трафік;
  • Розрахунок за конкретні дії.

Цікавим є той факт, що спочатку використовувалася найбільш ефективна схема оплати, але в результаті погоні за легкими продажами, створенням конкурентних переваг, інтернет-компанії розробили багато нових прозорих, але вже не таких продуктивних схем. Кожна з них має свої переваги і недоліки. Будь-яка схема здатна привести до підвищення рівня продажів, але все ж найбільш дієві - це плата за трафік і розрахунок за надання комплексних послуг.

Оплата за позиції, звичайно, теж може стати прийнятною за умови, що оптимізатор зв'яже з даною схемою робочий план і буде займатися не тільки договірними запитами, але і повним спектром низькочастотних запитів.

Надання звітності

Схема оплати являє собою виключно спосіб розрахунку за надані послуги. Глибоку оцінку продуктивності виконаної роботи можна зробити по детальному звіту про досягнуті успіхи. Традиційно інтернет-агентства надають замовникам простий звіт по трафіку, по позиціях або іншому критерію. Ваше завдання домогтися від виконавця комплексного щомісячного звіту за наступними пунктами:

  • позиції запитів;
  • цільовий трафік пошукових систем;
  • ліди з пошукових систем;
  • докладний опис проведених заходів;
  • вартість кожної послуги.

В результаті ви будете мати найбільш повну картину про стан справ і зможете зрозуміти, наскільки ефективні послуги, що надаються.

Співробітництво

Виконуйте всі рекомендації оптимізатора, оскільки без вашої допомоги навіть найдосвідченіший фахівець навряд чи досягне успіху. Для сучасних технологій ефективного просування інтернет-ресурсів велике значення мають можливості що продають, тому вам навряд чи запропонують розмістити спам або нечитаний текст. Якщо все ж вам зробили таку пропозицію, терміново змініть виконавця.

Принцип роботи хороших агентств полягає в проведенні постійного контролю над зонами ризику і в щомісячній аналітиці сайту. Уточніть у виконавця, чи входить в його плани така перевірка, за якими критеріями вона буде проводитися.

Ви повинні знати, як будуть вноситися в сайт зміни, визначте коло дій, які вимагають узгодження з вами, а які можуть при необхідності виконуватися оптимізатором самостійно.

Ось уже кілька років в тренді такий інструмент просування як PR-посилання. Вам потрібно з'ясувати, чи є в планах оптимізатора використання даного методу. Якщо так, то його діяльність стане ще більш ефективною при взаємодії з вашим PR-директором.

Якщо ви володієте В2С, то більшу роль у продуктивній розкрутці можуть зіграти посилання в соціальних мережах. Якщо ви вже використовуєте SMM, оптимізатор повинен про це знати. Тоді він може внести в діючу стратегію SMM корисні коригування.

Крок №3: Вибір фаворита і укладення договору

Тепер, володіючи інформацією про те, як вибирати SEO-компанію, ви, нарешті, можете прийняти правильне рішення. Якщо після укладення договору, в ході процесу просування спостерігається позитивний, але дуже незначний результат, не варто рубати з плеча і шукати виконавцю заміну. У такій ситуації потрібно почекати ще пару місяців.

Успішного вам просування!

Завжди з вами на зв'язку
Приходьте в гості м. Дніпро, вул. Робоча, 23К
Напишіть листа office@emis.ua
X