hello
Головна / Блог / SEO-просування сайту — як оцінити ефективність оптимізації?

SEO-просування сайту — як оцінити ефективність оптимізації?

photo

Активний розвиток і розкрутка сайту вимагають використання багатоканальної стратегії, яка включає оптимізацію в усіх напрямах. І одним з основних векторів стає SEO просування, необхідне для поліпшення позицій ресурсу в пошуковій видачі. А щоб оцінити якість роботи фахівців, а також доцільність вкладень у контент і контекстну рекламу, потрібен комплексний аналіз, що дозволяє оцінити ефективність докладених зусиль і своєчасно внести коригування при необхідності. Існує кілька способів, які допоможуть проаналізувати роботу сайту і зрозуміти актуальність подальших вкладень у СЕО.

Оцінка фінансових показників

Конверсія — один з головних показників. В аналізі беруть участь всі дії користувачів, виконані на сайті: унікальні відвідування, прояв інтересу до продукту, отримані заявки. Для розрахунку фінансових показників застосовуються такі формули:

  • Ціна залучення користувача — співвідношення бюджету, виділеного на розкрутку, до загальної кількості відвідувачів.
  • Вартість залучення ліда — співвідношення витрат на просування і кількості потенційних клієнтів, які вчинили цільову дію на сайті.
  • Показник рентабельності маркетингової стратегії — співвідношення отриманих доходів і коштів, вкладених у розкрутку.
  • Конверсія — співвідношення загального числа користувачів і клієнтів, які вчинили цільову дію (дзвінок, заявку, повідомлення).
Як просувають сайти в Дніпрі

Розрахунки проводять за обмежений проміжок часу (тиждень, два тижні, місяць). Це дає можливість відстежувати динаміку, а відповідно, контролювати раціональний розподіл бюджету та переконатися в тому, що СЕО-просування дійсно дає свої плоди.

Прогноз ефективності SEO-просування

Актуальний для нових ресурсів або тих сайтів, на яких до цього моменту не проводилася СЕО-оптимізація. Прогнозування дає можливість розрахувати доцільність інвестицій у майбутнє просування на підставі наступних факторів:

  • Вік порталу;
  • Інтенсивність рівня конкуренції;
  • Купівельний попит.

Щоб оцінити перспективи досягнення топових позицій у пошукових системах, використовується проста формула. Розмір очікуваної прибутковості ресурсу дорівнює добутку усередненої кількості запитів, CTR-порталів в ідентичній тематиці, що займають перші позиції у видачі (середнє співвідношення показів і кліків коливається в межах 15-20%), коефіцієнта конверсії. Це дозволить розрахувати очікуваний дохід, а відповідно, й зрозуміти, наскільки ефективним буде просування і чи окупляться вкладені кошти.

Комплексний аналіз показників сайту

Щоб оцінити якість роботи SEO-фахівця, потрібно орієнтуватися на KPI — ключові показники ефективності:

  • Зростання органічного трафіку. Дані відображаються в таблицях і графіках Google Analytics, тому легко щодня відстежувати цей параметр. Вибравши відповідні джерела трафіку, можна відстежити результати розкрутки сайту протягом заданого часу. Рекомендовано провести порівняльний аналіз минулорічних показників, щоб переконатися в тому, що збільшення числа відвідувачів не пов'язане з сезонністю.
  • Співвідношення брендового і небрендового трафіку. При дослідженні динаміки показників важливо чітко розділити ці два параметри. Це допоможе зрозуміти, що ж саме привело клієнтів на сайт: СЕО-просування чи проведена рекламна кампанія. Проаналізувавши співвідношення брендових і стандартних запитів, можна виділити найпродуктивніші канали розкрутки.
  • Позиції в пошуковій видачі. Склавши семантичне ядро, ​​можна оцінити поточні результати й зрозуміти, наскільки ефективні докладені зусилля. Але в цьому випадку варто орієнтуватися на динаміку, а не на поточні позиції в певний момент часу — з урахуванням всіх показників це допоможе оцінити продуктивність розкрутки ресурсу.

Для правильної інтерпретації результатів SEO необхідно провести комплексний аналіз за всіма показниками, відстежуючи результати за певний проміжок часу (тиждень, два тижні, місяць). Варто обов'язково порівняти дані поточного року з показниками минулих років — це наочно продемонструє, наскільки «працюють» гроші, вкладені в маркетинг.

Чек-лист оцінки ефективності оптимізації

СЕО-оптимізація — це внесок у довгостроковий розвиток сайту, тому не варто розраховувати на швидкі та явні результати. Існують певні терміни просування, які будуть озвучені фахівцем при узгодженні всіх умов співробітництва та підписанні офіційного договору. Щоб спростити аналіз показників, корисно орієнтуватися на базовий перелік параметрів:

  • Динаміка органічного трафіку — можна відстежити явні зміни у порівнянні з попередніми відрізками часу.
  • Позиції сайту в пошуковій видачі — спостерігається активне зростання за всіма видами ключових слів (високочастотні, середньочастотні, низькочастотні запити).
  • Висока конверсія — важливо не тільки домогтися активної уваги користувачів до ресурсу, а й збільшити кількість заявок і замовлень, як і розмір середнього чека.
Інструменти забезпечуючі ефективне просування сайту - Дніпропетровськ

На початковому етапі просування ціна кожного ліда досить висока — і це виправдано. Але поступово витрати на розкрутку повинні знижуватися. Головне, не чекати швидких результатів, а довіритися в цьому питанні досвідченому SEO-фахівцю, який врахує найдрібніші деталі та нюанси, підібравши актуальну стратегію просування.

Як вибрати СЕО-оптимізатора?

Нерідко багато молодих компаній намагаються займатися просуванням самостійно — це вимушений захід, виправданий економією. Але на практиці набагато вигідніше спочатку вкласти гроші в рекламу, виділивши певну суму — і всі витрати окупляться сповна за рахунок швидкого приросту органічного трафіку та отримання стабільного відгуку від клієнтів. Довіряти просування важливо професіоналам, які готові запропонувати замовнику повний цикл послуг, включаючи аналітичну роботу і послідовне виконання поставлених завдань. Співпраця повинна бути комфортною, а щоб оцінити обраного фахівця, корисно звернути увагу на наступні критерії:

  • Взаємодія — питання власника сайту не повинні залишатися без відповіді, будь-які дії детально узгоджуються, як і розміри фінансового бюджету, виділеного на SEO-оптимізацію.
  • Інформування — вдається постійно контролювати всі етапи проведення робіт, а також відстежувати зміни і динаміку зростання всіх показників (трафік, конверсія, позиції в пошуковій видачі за основними ключовими словами).
  • Звітність — результати будуть відображені в докладних таблицях і графіках, що краще за будь-які слова продемонструє доцільність обраного напрямку розвитку.

Студія інтернет-маркетингу eMiS пропонує клієнтам комплексний підхід — підберемо відповідний формат взаємодії, виходячи із заданих вимог і критеріїв, а головне, подбаємо про те, щоб СЕО-просування було максимально ефективним і вкладені в розкрутку кошти окупилися в повному обсязі.

SEO-оптимізація сайту для комплексного просування в Google
Завжди з вами на зв'язку
Приходьте в гості м. Дніпро, вул. Робоча, 23К
Напишіть листа office@emis.ua
X