Ecommerce - вкрай динамічна галузь бізнесу, що супроводжується як злетами так і падіннями. Найчастіше з ними стикаються в різному ступені всі власники інтернет-магазинів. Якщо ви нарешті запустили свій проект і очікуєте від нього прибутку, але з якоїсь причини рівень продажів абсолютно не відповідає вашим уявленням, або ж ви в бізнесі багато років, а останнім часом продажу занадто впали, тоді наша стаття буде дуже корисна для вас!
Адже іноді навіть найуспішніший інтернет-проект дає збої, тому необхідно постійно вдосконалювати свої дії. Ми розкриємо основні підводні камені сфери eCommerce і з'ясуємо, що саме впливає на продажу, як ефективніше вирішити виниклі проблеми і не втратити клієнтів. Для того, щоб максимально зрозуміти покупця, необхідно повністю проаналізувати його шлях від пошуку інформації до оформлення покупки. Ми розбили процес покупки на 3 етапи:
На кожному етапі у користувача сайту можуть з'являтися труднощі, які і є основними факторами в скоєнні цільової дії. Розглянемо докладніше основні помилки інтернет-проекту, з якими зустрічається користувач на кожному з етапів.
В основі виникнення бажання зробити покупку зазвичай лежить незадоволена потреба. Після усвідомлення проблеми, користувач приступає до пошуку інформації. На даному етапі користувач шукає який саме товар може задовольнити його потребу. Для цього він читає інформацію про різні товари, аналізує ціни і характеристики, підбирає магазин, який йому підходить. Які ж проблеми можуть виникнути на цьому етапі?
Або що саме заважає користувачеві вибрати саме ваш ресурс?
Для успішних продажів необхідно, щоб як мінімум, потенційні відвідувачі могли знайти ваш сайт в пошуковій видачі. Для цього впроваджуються стратегії SEO-просування та контекстної реклами. Не будемо зупинятися на роз'ясненні основних принципів пошукової оптимізації, пропонуємо більш детально прочитати про це в нашій статті “Для чого потрібно Seo просування сайту”. Основний потік клієнтів отримують сайти, що знаходяться в ТОП-10 пошукової видачі. При неправильній побудові стратегії просування, ви можете зіткнутися з залученням нецільового трафіку. Відвідувачі, приходячи на ваш сайт, бачать не те що вони очікували і природно відразу його покидають. Наприклад, користувач, який шукає інформацію за запитом "телевізор" не обов'язково хоче його купити, можливо він шукає як його полагодити або правильно вибрати.
Дивіться статистику сайту, на сторінках з великими показниками відмов є проблема, яка бентежить відвідувачів. Аналізуйте роботу вашого сайту, а краще довіртеся професіоналам і проведіть SEO аудит. Це дозволить виявити слабкі місця ресурсу і скласти план дій по їх усуненню.
Всім відомо, що повільний сайт - це вкрай погано як для користувача так і для просування. Найчастіше довге завантаження сайту є причиною поломки, а наслідком цього є втрата клієнтів. Ваш ресурс вважається повільним, якщо вантажиться більше 2-х секунд. У цьому випадку користувач ще не бачив ваш сайт, але вже їм незадоволений і, швидше за все, не буде чекати його повного завантаження і піде до ваших конкурентів. Тому прискорте свій ресурс, надайте можливість покупцям комфортно користуватися сайтом.
Адаптивність сайту - є вкрай важливим фактором для зручності сучасного користувача. Адже з кожним днем стає все більше власників смартфонів і планшетів. Мобільні покупки тепер зовсім не є рідкістю, тому варто звернути особливу увагу на відображення вашого сайту. Адаптивний дизайн дозволяє відвідувачам комфортно взаємодіяти з ресурсом на різних пристроях і браузерах. Пам'ятайте, що користувачі мобільних пристроїв швидше підуть, ніж будуть намагатися знайти цікаву для них інформацію на сторінці, що некоректно відображається.
Лояльність користувача до ресурсу часто визначається з перших секунд потрапляння на нього. У цьому важливу роль відіграє дизайн. Говорячи більш конкретно, 50% успіху конверсії полягає в зовнішніх чинниках. Однозначно, користувачі більше довіряють ресурсам з сучасним дизайном. Завоюйте позитивне враження - створіть дизайн, сфокусований на вашій цільовій аудиторії, доповніть контентом, що закликає до дії.
При грамотній реалізації це зміцнить довіру користувачів до ресурсу, підвищить час перебування на сайті і збільшить конверсію. Детальніше про конверсії ви можете почитати в нашій статті “Що таке конверсія сайту?”. Погляньте на ваш сайт очима потенційного покупця, можливо настав час зробити редизайн?
Потенційні покупці на даному етапі вивчають всю інформацію про товар, що, особливу увагу сконцентрувавши на описі, характеристиках і ціновому діапазоні. Важливо надати користувачеві можливість повністю сфокусувати свою увагу на потрібний товар, інакше він буде шукати інформацію на інших ресурсах і швидше за все віддасть перевагу вашим конкурентам. І не варто копіювати чужі описи або описи, використовувані виробником. Будьте унікальними, поділіться особистим досвідом або рекомендаціями, заробіть репутацію магазину, якому можна довіряти. Крім того, присутність унікального опису позитивно відбивається на просуванні сайту в пошуковій видачі.
Після того, як потенційний покупець ознайомився з інформацією про товар, він приймає рішення про його купівлю. Що може вплинути на його рішення зробити покупку саме на вашому сайті?
Користувач не хоче бродити по сайту як по лабіринту. Він цінує свій час і не буде його витрачати на з'ясування місцезнаходження на сайті саме того білого чайника, який йому так сподобався. Покупець хоче максимально швидко знайти його і, можливо, купити.
Один наш клієнт займався продажем ортопедичних матраців, розширюючи свій бізнес він ввів в асортимент ще й меблі для спальні. Але дуже здивувався, що користувачі, які прийшли на сайт не цікавляться новою продукцією, а при спілкуванні з клієнтами по телефону і зовсім виявилося, що мало хто взагалі знаходив їх на сайті. Причиною цього є нелогічна навігація. Створіть для користувача комфортні умови:
Проведіть аудит юзабіліті сайту, ця послуга необхідна для подальшого утримання відвідувачів і знаходженню слабких місць вашого ресурсу.
Іноді для прийняття рішення користувачеві потрібна консультація фахівця. І коли перед ним стоїть питання, а відповісти нікому, тоді швидше за все потенційний покупець піде з сайту, який не може надати інформацію. Є кілька точок контакту з клієнтом, які будуть вкрай корисні на вашому сайті:
Іноді причиною відходу потенційного відвідувача може бути непрофесійна робота менеджера. Неприпустимо примушувати клієнта занадто довго чекати відповіді або надавати некоректну консультацію. Проводьте тестові дзвінки і заявки в чат час від часу, і ви можете поліпшити ваш сервіс і збільшити продажі.
В інтернет магазинах є один спільний недолік: товари в них не можна помацати, поміряти або подивитися в живу. А візуальне отримання інформації - є одним з найважливіших інструментів продажів в інтернеті. Тому наявність і якість зображень так важливо, якщо ви хочете мати нормальний рівень продажів. Люди хочуть бачити, що ви їм пропонуєте! Неякісні фото товарів псують враження про магазин. Поставте себе на місце клієнта. Чи будете ви купувати товар в магазині, де не приділяють увагу зовнішньому вигляду продукції? Також вже давно існує тенденція до додавання відео товару і його оглядів. Відео дозволяє оцінити товар з більш якісної сторони і збільшує час перебування користувача на сайті. Протестуйте додавання якісного контенту на своєму проекті, додайте якісні фотографії і відео і переконайтеся, як позитивно зміняться продажі цього продукту.
Здавалося б, на цьому етапі не повинно бути ніяких проблем. Клієнт прийняв рішення зробити покупку, оформляє замовлення, але в останній момент залишає сайт. Чому так відбувається? Необхідно проаналізувати цей етап на виявлення помилок.
Відвідувачі інтернет-магазинів вважають за краще в здійсненні покупок простоту і швидкість. Якщо ви запропонуєте їм робити занадто багато дій для оформлення замовлення, деякі дійдуть до фінішу цієї "естафети". Це дратує і навіть якщо покупка була здійснена, то клієнт точно не повернеться назад. Ваш користувач пройшов занадто великий шлях від вибору до покупки, тому постарайтеся спростити цей етап до мінімуму. Переважно процес покупки розділити на кілька кроків:
Щоб покупець бачив скільки кроків йому необхідно подолати, використовуйте покроковий прогрес-бар. Він надає компактну і зручну подачу інформації для клієнта. Всі етапи не повинні викликати у користувача питання і бути максимально зрозумілими. Можете доповнювати кроки коментарями та поясненнями. Окремо хотілося б відзначити форми отримання інформації про клієнта. Не робіть їх занадто громіздкими і з купою обов'язкових полів. Зазвичай достатньо Імені, телефону (пошти), а також адреса для доставки.
Клієнт цінує перш за все зручність і користь. Навряд чи він буде підлаштовуватися під ваші умови, якщо вони для нього не підходять. Це стосується умов оплати і доставки. Надайте покупцеві можливість отримати свій товар без особливих проблем і виходячи з його можливостей, або він піде до ваших конкурентів, які подбали про комфортні умови для нього.
Падіння продажів в інтернет магазині є індикатором проблем, що виникли на сайті або в обслуговуванні. Приділяйте більше уваги аналізу ефективності роботи вашого магазину. Постійний розвиток і усунення помилок дасть високий результат, який ви навіть не могли очікувати. Успіхів у бізнесі і високих вам продажів!
Автор: Манько Карина, фахівець з контент-маркетингу
Читайте також:
Залиште свої контакти, і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом
Що ви бажаєте знайти?
Ваша заявка прийнята.
Ми скоро з вами зв'яжемося!