Здавалося б, нічого складного у відкритті свого інтернет-магазину немає. Цей тип бізнесу вимагає мінімум коштів і охоплює великий відсоток потенційних покупців. Але не всі починаючі підприємці знають, що близько 75% інтернет-проектів припиняють свою діяльність в перший рік своєї роботи, а протягом наступних 2-3 років - 45%. З чим пов'язані такі величезні показники? Постараємося докладніше розкрити в нашій статті основні помилки при створенні інтернет-магазину і як їх обійти.
Часто замовники приходять до розробників, не маючи чіткого уявлення ні про обрану нішу, ні про проект в цілому, в надії подивитися всі можливі варіанти і вибрати щось схоже. В результаті подібний проект в більшості випадків приречений. Чому це відбувається? Багато компаній часто користуються шаблонними рішеннями для створення проектів, а це категорично невірно. Кожен проект індивідуальний, має свої тонкощі і нюанси. Тому, перед етапом розробки повинен проводитися аналіз ніші, конкурентного ринку, цільової аудиторії і специфіки бізнесу. На основі отриманих даних і розробляється технічне завдання для створення ефективного інтернет-магазину. Такий підхід буде більш правильний, тому що для сайту будуть знайдені унікальні рішення: будуть відображені переваги, які відрізняють вас від конкурентів, впровадяться фішки, що залучають вашу цільову аудиторію, будуть підібрані інструменти, які впливають на якість продажів. Не забувайте, що сайт повинен створюватися виходячи з потреб вашої аудиторії, а не з ваших особистих смакових переваг. Це вкрай важливо!
Найчастіше замовники інтернет-проектів приходять з бажанням створити потужний сайт з багатим функціоналом і унікальним дизайном. Як би банально це не звучало, але це не найкраще вкладення коштів на початкових етапах. Не варто використовувати принцип «все і відразу». Почніть з простого сайту з базовим функціоналом, а в наслідку поступово нарощуйте необхідні можливості функціоналу. Таким чином, ви зможете запуститися швидше, заощадити бюджет і вже почати отримувати перший прибуток. Намагайтеся на даному етапі більше уваги приділити просуванню сайту і залученню цільової аудиторії. Далі завдяки a/b тестуванню можна визначити, що необхідно впровадити для розвитку інтернет-магазину.
Паралельно з розробкою сайту слід зайнятися створенням якісного контенту. Це значно заощадить час запуску ресурсу. Для початкового наповнення сайту краще довіритися фахівцям інтернет-маркетингу. На сайті повинні бути присутніми заклики до дії, продаючі тексти і органічне візуальне оформлення. Врахуйте, що тексти на сайті повинні бути унікальними. Не можна копіювати інформацію з інших ресурсів, це спричинить за собою негативні наслідки з боку пошукових систем. Для написання продаючих текстів можна скористатися послугою копірайтингу. Фахівці знайдуть підхід до вашої цільової аудиторії і викладуть основні переваги та «фішки» вашого бізнесу.
Після того як магазин почав функціонувати не варто забувати про його основну мету - продажу. Яким би зручним і красивим не був ваш сайт, якщо він не має потоку клієнтів, сенсу в ньому немає. Це розуміють всі підприємці, але, в той же час, багато роблять одну й ту ж помилку. Починаючий інтернет-магазин вимагає просування! Ми пропонуємо вам кілька ефективних способів просування:
SEO просування являє собою комплекс дій по оптимізації ресурсу, спрямованих на поліпшення видимості сайту в пошукових системах. Кінцева мета Seo - залучення цільової аудиторії і конвертація її в покупців. На даний момент це один з найбільш затребуваних інструментів інтернет-маркетингу. Детальніше про даний метод просування ми вже розповідали в статті «Для чого потрібно SEO просування сайту».
Контекстна реклама дозволяє вести рекламну кампанію в пошукових системах. Це самий гнучкий інструмент інтернет-маркетингу, який максимально швидко дає результат. Це ідеальний варіант для первинного залучення відвідувачів на сайт. SMM просування часто використовується як для прямих продажів через соціальні мережі, так і для збільшення лояльності до компанії в цілому. Подібний тип просування включає в себе ведення пабліків і створення таргетированної рекламної кампанії.
Коли ви залучили відвідувачів на сайт, обов'язково стежте за тим, як вони себе ведуть. Зверніть увагу, на яких сторінках найбільше відмов. На них і варто шукати проблеми, які необхідно обов'язково усунути. Можливо, потенційні покупці просто не можуть знайти те, що їм потрібно. Так допоможіть їм в цьому! Ніщо так не псує враження від сайту, як функціонал сайту, який не працює коректно. Завжди тестуйте на працездатність елементи, форми і сервіси сайту. Просіть протестувати сайт сторонніх людей. Уточніть, які питання виникали у них, як просто знайти необхідну інформацію, чи легко здійснити покупку або отримати відповідь від менеджера. Іноді подібні опитування дають масу корисної інформації по ресурсу.
Бувають ситуації, коли користувач відразу ж залишає ресурс. Чому так відбувається? Причин може бути декілька. Одна з них, нецільовий трафік. Це означає, що ви залучаєте незацікавлений сегмент аудиторії. Таке часто буває при некоректній настройці рекламної кампанії або невірної орієнтації на цільову аудиторію. Портрет цільової аудиторії досить об'ємна тема, тому якщо ви ще не сформували його, ознайомтеся з докладною інструкцією в нашій статті.
Як ви вже зрозуміли, для успішного інтернет бізнесу, необхідно повністю орієнтуватися на зручність клієнта. Ви повинні не просто «зачепити» покупця, а й надати йому більше, ніж ваші конкуренти, запропонувати унікальну торгову пропозицію і відмінність варіантів доставки і оплати. Клієнт не повинен замислюватися про те, як зробити покупку. Все повинно бути інтуїтивно просто і комфортно. Тому не обмежуйтеся декількома варіантами сервісу, а надайте той, до якого звик користувач і який буде йому вигідніше. Як не дивно, дуже багато клієнтів кинуть кошик з товаром, просто тому, що їх не влаштовує вартість доставки або тип оплати. Вони цілком можуть знайти більш вигідний варіант у ваших конкурентів. Так навіщо їм задовольнятися малим?
Якщо ви хочете швидко запустити інтернет-магазин необхідно з великою відповідальністю поставитися до розробки сайту і його подальшого просування. Почніть з аналізу ніші бізнесу, перегляньте рішення конкурентів, складіть детальне технічне завдання для розробників. Не починайте з «важкого» функціоналу сайту, упровадьте все найнеобхідніше і переходьте до просування ресурсу. Створюючи ресурс, думайте про те, як буде зручно користувачеві сайту, а не про свої особисті уподобання. Швидкого вам старту і більше продажів!
Автор: Манько К. - фахівець з контент-маркетингу
Читайте також:
Залиште свої контакти, і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом
Що ви бажаєте знайти?
Ваша заявка прийнята.
Ми скоро з вами зв'яжемося!