hello
Головна / Блог / Оцінка ефективності SMM: як вибрати фахівця і скільки коштує просування в соціальних мережах?

Оцінка ефективності SMM: як вибрати фахівця і скільки коштує просування в соціальних мережах?

photo

Сторінка в соціальній мережі - спосіб взаємодії з потенційними клієнтами. Маркетолог впевненою рукою займається просуванням, продумуючи стратегію, контент-план (графік виходу, тематику публікацій), надає передплатникам зворотний зв'язок. Такі послуги коштують досить дорого, і це виправдано, але як оцінити SMM? Доцільність докладених зусиль можна проаналізувати по ряду показників.

Оцінка ефективності SMM: залученість піпдисників

Один з ключових показників, який допомагає зрозуміти, наскільки цікаві користувачам публікуються матеріали. Engagement Rate (ER) - це співвідношення лайків, коментарів, репоста до загальної кількості передплатників. «Мертві душі» нікому не потрібні, тому потрібно постійно контролювати цей параметр. Це уможливить своєчасну зміну або доповнення обраної стратегії дій, головне, відстежувати реакції на публікації. Для розрахунку залученості використовується базова формула:

  • Підсумовується загальне число реакцій (лайки, коментарі) за вказаний період часу;
  • Проводиться підрахунок кількості опублікованих постів за даний часовий проміжок;
  • Визначають точне кількості підписників.

Сума реакцій ділиться на число постів. Отриманий результат потрібно розділити на кількість підписників і помножити на 100. Можна подивитися охоплення за день, за місяць або тиждень, а також проаналізувати, як була сприйнята нова, або спірна публікація. Не існує єдиного показника Engagement Rate, який стане спільним для будь-яких акаунтів: для мільйонника нормальний ER становить 1%, але для сторінки, у якій до 10 000 передплатників, цей показник повинен бути не нижче 10-15%.

Аналіз ефективності SMM: приріст абонентів

Важливий, але одночасно спірний параметр. Власник сторінки в соцмережі, бачачи активне збільшення кількості підписників, вважає, що SMM-менеджер відмінно виконує поставлене завдання. Ось тільки фахівець може використовувати прийоми «чорного» маркетингу, що не дасть очікуваного результату, а також може стати причиною блокування профілю. Для перевірки і розрахунку цього показника використовуються наступні параметри:

  • Органічний приріст абонентів - кількість користувачів, які без накрутки або конкурсів, самостійно зацікавилися інформацією і підписалися на сторінку. В середньому, цей показник на початковій стадії просування становить до 5 осіб щодня.
  • Неорганічний приріст - платна реклама, включаючи правильну настройку таргета, а також проведення різноманітних активностей. В даному випадку за короткий проміжок часу може підписатися значна кількість користувачів, але не варто плекати ілюзій - більшість з них покинуть паблік також швидко, як підписалися.

Оптимальне рішення: поєднання органічного та неорганічного приросту. Приємні призи або заохочення можуть зацікавити передплатників, але утримати їх допоможе тільки якісний контент. Як оцінити ефективність SMM? Проаналізувати обидва показники, а також враховувати відтік - сукупність цих факторів допоможе зрозуміти, наскільки ефективна обрана стратегія просування.

Оцінка ефективності SMM: зворотний зв'язок

Тривале очікування відповіді викликає роздратування, а в підсумку потенційний покупець, який зацікавлений в замовленні, може відмовитися від покупки або придбати потрібні товари в іншого продавця. Щоб цього уникнути, потрібно постійно бути на зв'язку, оперативно відповідаючи на:

  • Особисті повідомлення;
  • Коментарі;
  • Реакції в stories.

Середній час відповіді повинен складати не більше години, але варто докласти зусиль, щоб максимально його скоротити. Зворотній зв'язок повинен бути комплексним: негативні коментарі не можна залишати без уваги, тим більше що детальна, грунтовна розповідь про доступні переваги допоможе згладити неприємне враження, що буде помічено іншими користувачами.

Як оцінити вартість SMM-послуг?

Для замовника цікаві варіанти з помірною ціною, для виконавця - гідна оплата, і в цьому протистоянні важливо досягти взаємовигідної угоди. Економія в даному питанні є недоцільною, адже довіривши цю задачу новачкові, який пройшов короткий курс навчання у популярних блогерів, власник бізнесу сильно ризикує репутацією бренду, а також може втратити не тільки гроші, але і час, що критично. Розуміння основних чинників, з яких складається ціна, дозволить сформувати рекламний бюджет і вибрати SMM-фахівця.

  • Складність виконання поставленого завдання. Менеджеру з маркетингу в соціальних мережах можна довірити просування нової сторінки або поліпшення показників уже існуючого і розкрученого профілю, або виправлення невдалого СММ-просування на попередніх етапах.
  • Обсяг роботи. Над деякими масштабними проектами працює ціла команда, кожен учасник якої виконує певне завдання. Частина процесів можна автоматизувати, що відповідно спростить роботу і призведе до зниження вартості.
  • Кваліфікація виконавця. SMM або Social Media Marketing вимагає достатніх знань, а головне досвіду в цій галузі - на будь-які складнощі потрібно оперативно реагувати, щоб не допустити різкого відтоку абонентів, а також втрати контакту з аудиторією. Тому так важливо вибрати кваліфікованого співробітника, який зможе розробити правильну стратегію, досягаючи потрібних показників в задані терміни, але не перевищуючи обумовлений бюджет.

Не існує єдиної вартості послуг - всі розцінки обговорюються і узгоджуються. Перш ніж вибрати СММ-фахівця, важливо визначити список цілей, а також сформувати докладний перелік основних вимог чи побажань - це допоможе продумати найдрібніші деталі, щоб співпраця була комфортною для обох сторін.

Де знайти SMM-фахівця: фрілансери або агентства?

Поширений міф про те, що займатися просуванням в соціальних мережах може будь-хто, а головне, це відмінна віддалена робота, яка потребує особливих зусиль - досить пройти короткострокове навчання і можна приступати до справи. На практиці, такий підхід знайомить з основами, але важливі нюанси виявляться втрачені. У виборі виконавця важливо враховувати плюси і мінуси кожного з доступних варіантів:

  • Фрілансер - вільний фахівець, який працює виключно сам на себе, тому його репутацію підтверджує лише об'ємне портфоліо. Перевага: доступна ціна, недолік: ризики. Немає ніякої гарантії в тому, що робота буде виконана якісно - потрібна постійна оцінка ефективності SMM і контроль всіх процесів.
  • Агентство - ціла команда співробітників, кожен з яких виконує свій цикл дій. Довіряючи професіоналам, не доводиться сумніватися в досвіді, а відповідно результаті - не потрібно все моніторити або перевіряти, достатньо окреслити бажану модель співпраці і спостерігати за процесом, вивчаючи надані звіти.

Студія інтернет-маркетингу eMiS надає клієнтам послугу ефективного просування в соціальних мережах. Кваліфіковані СММ-фахівці, яким на практиці добре знайомі основні тонкощі, а також можливі «підводні камені», відмінно впораються з поставленим завданням.

Завжди з вами на зв'язку
Приходьте в гості м. Дніпро, вул. Робоча, 23К
Напишіть листа office@emis.ua
X