hello
Головна / Блог / Як знайти і вибрати нішу для інтернет магазину

Як знайти і вибрати нішу для інтернет магазину

photo

Вважається, що відкрити інтернет-магазин набагато простіше, ніж аналогічну оффлайн точку. Однак незважаючи на меншу суму вкладень і швидку окупність, в цьому бізнесі є свої тонкощі і особливості. Зазвичай рішення відкрити інтернет-магазин супроводжується вибором ніші. Це найчастіше і є одним з найважливіших і важких завдань в самому початку шляху. Проблема в тому, що багато потенційних підприємців так і залишаються на цьому етапі, не зробивши наступний крок. Тому ми хочемо дати кілька порад, корисних у виборі ніші, в якій ви б могли почати свою підприємницьку діяльність.

Крок 1. Виберіть нішу, яка вам до душі

eee6962d12d3a09bc27819281b923dbc

Почніть вибір ніші з самого простого, визначіть, чим би вам хотілося займатися. На секунду відверніться від розрахунку прибутку. Що вам приносить задоволення і в чому ви прекрасно розбираєтеся? Візьміть аркуш паперу і напишіть 10 варіантів ніш, які вам подобаються і в яких маєте певні знання. Мають місце бути навіть самі божевільні ідеї, головне подивитися на них під правильним кутом. На даному етапі важливо зародити ідею, яка буде цікава Вам і затребувана покупцями. Можливо, ви хочете займатися дитячими товарами або підтримувати хорошу форму своїх покупців здоровим харчуванням, головне нести ідею, яка буде фундаментом для великої справи, яка приносить користь покупцям, а вам прибуток. Ви зможете подолати всі труднощі, тільки якщо по-справжньому любите те, чим займаєтеся. Однак орієнтуватися виключно на свої інтереси і знання недостатньо. Ви можете бути хорошим фахівцем в розведенні бджіл, однак, якщо нікому не потрібен мед, ви його ніколи не продасте. Тому після відбору списків ніш, перевірте їх на життєздатність завдяки детальному аналізу.

Крок 2. Аналіз попиту

yandex
korm
shapka

Вкрай важливий крок у виборі ніші - це аналіз попиту на ринку продукції. Перед відкриттям інтернет-магазину важливо знати, чи є попит на товар, який ви будете продавати. Як краще вивчити попит? Для цього чудово підійдуть інструменти Яндекс Вордстат і Google Adwords. Введіть в пошук запит, що відповідає вашому товару і регіон, в якому ви збираєтеся його продавати. В даний час для покупок онлайн всі використовують пошукові системи, їх статистика дозволяє зрозуміти на скільки затребуваний товар. Якщо ваш товар шукає дуже мало людей, можливо, він просто не цікавий покупцям. З іншого боку, якщо результатів дуже багато, ви зіткнетеся з великою конкуренцією. Ще один корисний інструмент для перевірки актуальності продукту - Google Trends. Він дозволяє проаналізувати попит на товар і виявити сезонні коливання. На скрині нижче ми бачимо, що запит "корм для собак" має відносно стабільну динаміку: Це означає, що товар досить популярний і є затребуваним у покупців. За запитом "Купити шапку" помічаємо як впливає сезонність на покупку даного товару: Ми бачимо, як збільшується популярність на товар починаючи з вересня місяця, тобто з настанням холодів. Цей товар можна назвати сезонним і очікувати продажі тільки в холодну пору року. Перевірте товари ніші, в якій ви збираєтеся продавати. Можливо, є деякі нюанси, які слід врахувати. Ми рекомендуємо звернути увагу на графік розвитку тренда, він повинен рости вгору. Зростаючі тренди є в будь-яких стабільних нішах. Це може бути нова марка косметики, товари з інших країн, іграшки і т.п. Зазвичай це досить вузькі ніші. Завдяки проведеному аналізу актуальності продукту ви будете мати уявлення про затребуваність ніші, в якій ви хочете створити бізнес.

Шаг 3. Анализ конкурентов

created

Чи є конкуренти у вашій ніші? Поганий знак, якщо їх немає. Це може означати, що і ніші, як такої, не існує. Для вивчення ніші важливо вивчити ваших потенційних конкурентів і їхню продукцію, представлену на ринку. Дізнайтеся, які товари реалізують ваші конкуренти, і як вони їх реалізують. Можливо, вони використовують контекстну рекламу, SEO просування або ефективно підтримують лояльність покупців за допомогою соціальних мереж і e-mail розсилок. Проаналізуйте, які канали будуть більш дієві для просування вашого продукту і які вкладення необхідно зробити, щоб ваш товар почали купувати. Також зверніть увагу на якість сервісу конкурентів, можливо у них є недоліки, які ви можете врахувати при розвитку свого бізнесу. Для цього спробуйте замовити товар у ваших конкурентів. Відзначте, з якими проблемами ви зіткнулися, що вас збентежило і на що варто орієнтуватися при створенні свого інтернет-магазину. Ви можете продавати той же продукт, як і конкуренти, але виділятися на їх фоні кращим обслуговуванням або вигідними умовами (наприклад, безкоштовна доставка, безкоштовний виклик замірника, подарунок при покупці). Перевірте, чи є відгуки покупців на товари, схожі з вашим. Якщо вони позитивні, значить товар затребуваний і вже полюбився покупцями. Якщо відгуки негативні - зверніть увагу, що можна змінити або поліпшити, для того, щоб виправити ситуацію. Також корисною буде інформація про те, скільки ваші основні конкуренти на ринку. Завдяки севісу whois-service.ru ви можете це легко дізнатися. Для цього вбиваєте домен і дивитесь інформацію в поле "created": Якщо сайт вже довгий час працює, значить продає досить продукції і вже встиг зарекомендувати себе на ринку. Вивчіть в обраних нішах роботу ваших потенційних конкурентів, це допоможе визначитися з подальшим вибором і надасть масу інформації для подальшого створення інтернет-магазину.

Крок 4. Постачальники і ціни

dropshipping

Для створення потужного інтернет-бізнесу важливо знайти надійних постачальників з вигідними умовами. Спробуйте проаналізувати їх умови ще до створення магазину. Це вбереже вас від подальших складнощів і допоможе у виборі найприбутковішої ніші. Почніть з пошуку постачальників. Чи легко їх знайти? Чи багато постачальників в ніші, яку ви аналізуєте? Велика кількість постачальників говорить про затребуваність товарів. Якщо виникають складнощі в пошуку, можливо, варто ще раз проаналізувати попит на продукцію. Далі слід запросити прайси, це дозволить вивчити коливання оптової вартості. Для цього виберіть декілька найпопулярніших товарів (їх можна запозичити з інтернет-магазинів представників обраної ніші) і порівняйте роздрібні ціни з оптовими. При нормальному рівні конкуренції ринку повинна бути оптимальна різниця, яка стане вашим прибутком. Розрахуйте ваші основні витрати і прикиньте маржинальний прибуток. Виходячи з цих цифр можна легко зробити висновок про перспективність аналізованої ніші ринку.

Крок 5. Визначте вашого цільового покупця

Кому ви будете продавати? У кожній ніші є своя цільова аудиторія. Дуже важливо знати про свого потенційного клієнта все. Чим більше у вас інформації, тим точніше у вас вийде сформувати ринкову пропозицію. Які критерії важливо знати про клієнта?

  • Стать,
  • вік,
  • рівень прибутку,
  • соціальна приналежність.
mailru
celevaya_auditoriya

Такі критерії, як вік і стать можна приблизно проаналізувати по вашому запиту за допомогою сервісу від Mail.ru. Для прикладу вводимо слово "купити навушники": Бачимо, що по даному запиту основна аудиторія покупців чоловіки вікової категорії 26-34 і 35-49, а також жінки 35-49 років. Це платоспроможна аудиторія. Краще не вибирайте ніші з неплатоспроможною аудиторією, такою можна вважати аудиторію до 18 років.

Висновки

Отже, як вибрати нішу інтернет-бізнесу? Сформулюйте ваші інтереси і знання в кілька варіантів ніш, проаналізуйте попит, конкурентів і ціни постачальників. Виходячи з отриманої інформації зробіть вибір та оцініть свої можливості. Бажаємо вам удачі в виборі! Автор: Манько Карина, фахівець з контент-маркетингу Читайте також:

Завжди з вами на зв'язку
Приходьте в гості м. Дніпро, вул. Робоча, 23К
Напишіть листа office@emis.ua
X