Вважається, що відкрити інтернет-магазин набагато простіше, ніж аналогічну оффлайн точку. Однак незважаючи на меншу суму вкладень і швидку окупність, в цьому бізнесі є свої тонкощі і особливості. Зазвичай рішення відкрити інтернет-магазин супроводжується вибором ніші. Це найчастіше і є одним з найважливіших і важких завдань в самому початку шляху. Проблема в тому, що багато потенційних підприємців так і залишаються на цьому етапі, не зробивши наступний крок. Тому ми хочемо дати кілька порад, корисних у виборі ніші, в якій ви б могли почати свою підприємницьку діяльність.
Почніть вибір ніші з самого простого, визначіть, чим би вам хотілося займатися. На секунду відверніться від розрахунку прибутку. Що вам приносить задоволення і в чому ви прекрасно розбираєтеся? Візьміть аркуш паперу і напишіть 10 варіантів ніш, які вам подобаються і в яких маєте певні знання. Мають місце бути навіть самі божевільні ідеї, головне подивитися на них під правильним кутом. На даному етапі важливо зародити ідею, яка буде цікава Вам і затребувана покупцями. Можливо, ви хочете займатися дитячими товарами або підтримувати хорошу форму своїх покупців здоровим харчуванням, головне нести ідею, яка буде фундаментом для великої справи, яка приносить користь покупцям, а вам прибуток. Ви зможете подолати всі труднощі, тільки якщо по-справжньому любите те, чим займаєтеся. Однак орієнтуватися виключно на свої інтереси і знання недостатньо. Ви можете бути хорошим фахівцем в розведенні бджіл, однак, якщо нікому не потрібен мед, ви його ніколи не продасте. Тому після відбору списків ніш, перевірте їх на життєздатність завдяки детальному аналізу.
Вкрай важливий крок у виборі ніші - це аналіз попиту на ринку продукції. Перед відкриттям інтернет-магазину важливо знати, чи є попит на товар, який ви будете продавати. Як краще вивчити попит? Для цього чудово підійдуть інструменти Яндекс Вордстат і Google Adwords. Введіть в пошук запит, що відповідає вашому товару і регіон, в якому ви збираєтеся його продавати. В даний час для покупок онлайн всі використовують пошукові системи, їх статистика дозволяє зрозуміти на скільки затребуваний товар. Якщо ваш товар шукає дуже мало людей, можливо, він просто не цікавий покупцям. З іншого боку, якщо результатів дуже багато, ви зіткнетеся з великою конкуренцією. Ще один корисний інструмент для перевірки актуальності продукту - Google Trends. Він дозволяє проаналізувати попит на товар і виявити сезонні коливання. На скрині нижче ми бачимо, що запит "корм для собак" має відносно стабільну динаміку: Це означає, що товар досить популярний і є затребуваним у покупців. За запитом "Купити шапку" помічаємо як впливає сезонність на покупку даного товару: Ми бачимо, як збільшується популярність на товар починаючи з вересня місяця, тобто з настанням холодів. Цей товар можна назвати сезонним і очікувати продажі тільки в холодну пору року. Перевірте товари ніші, в якій ви збираєтеся продавати. Можливо, є деякі нюанси, які слід врахувати. Ми рекомендуємо звернути увагу на графік розвитку тренда, він повинен рости вгору. Зростаючі тренди є в будь-яких стабільних нішах. Це може бути нова марка косметики, товари з інших країн, іграшки і т.п. Зазвичай це досить вузькі ніші. Завдяки проведеному аналізу актуальності продукту ви будете мати уявлення про затребуваність ніші, в якій ви хочете створити бізнес.
Чи є конкуренти у вашій ніші? Поганий знак, якщо їх немає. Це може означати, що і ніші, як такої, не існує. Для вивчення ніші важливо вивчити ваших потенційних конкурентів і їхню продукцію, представлену на ринку. Дізнайтеся, які товари реалізують ваші конкуренти, і як вони їх реалізують. Можливо, вони використовують контекстну рекламу, SEO просування або ефективно підтримують лояльність покупців за допомогою соціальних мереж і e-mail розсилок. Проаналізуйте, які канали будуть більш дієві для просування вашого продукту і які вкладення необхідно зробити, щоб ваш товар почали купувати. Також зверніть увагу на якість сервісу конкурентів, можливо у них є недоліки, які ви можете врахувати при розвитку свого бізнесу. Для цього спробуйте замовити товар у ваших конкурентів. Відзначте, з якими проблемами ви зіткнулися, що вас збентежило і на що варто орієнтуватися при створенні свого інтернет-магазину. Ви можете продавати той же продукт, як і конкуренти, але виділятися на їх фоні кращим обслуговуванням або вигідними умовами (наприклад, безкоштовна доставка, безкоштовний виклик замірника, подарунок при покупці). Перевірте, чи є відгуки покупців на товари, схожі з вашим. Якщо вони позитивні, значить товар затребуваний і вже полюбився покупцями. Якщо відгуки негативні - зверніть увагу, що можна змінити або поліпшити, для того, щоб виправити ситуацію. Також корисною буде інформація про те, скільки ваші основні конкуренти на ринку. Завдяки севісу whois-service.ru ви можете це легко дізнатися. Для цього вбиваєте домен і дивитесь інформацію в поле "created": Якщо сайт вже довгий час працює, значить продає досить продукції і вже встиг зарекомендувати себе на ринку. Вивчіть в обраних нішах роботу ваших потенційних конкурентів, це допоможе визначитися з подальшим вибором і надасть масу інформації для подальшого створення інтернет-магазину.
Для створення потужного інтернет-бізнесу важливо знайти надійних постачальників з вигідними умовами. Спробуйте проаналізувати їх умови ще до створення магазину. Це вбереже вас від подальших складнощів і допоможе у виборі найприбутковішої ніші. Почніть з пошуку постачальників. Чи легко їх знайти? Чи багато постачальників в ніші, яку ви аналізуєте? Велика кількість постачальників говорить про затребуваність товарів. Якщо виникають складнощі в пошуку, можливо, варто ще раз проаналізувати попит на продукцію. Далі слід запросити прайси, це дозволить вивчити коливання оптової вартості. Для цього виберіть декілька найпопулярніших товарів (їх можна запозичити з інтернет-магазинів представників обраної ніші) і порівняйте роздрібні ціни з оптовими. При нормальному рівні конкуренції ринку повинна бути оптимальна різниця, яка стане вашим прибутком. Розрахуйте ваші основні витрати і прикиньте маржинальний прибуток. Виходячи з цих цифр можна легко зробити висновок про перспективність аналізованої ніші ринку.
Кому ви будете продавати? У кожній ніші є своя цільова аудиторія. Дуже важливо знати про свого потенційного клієнта все. Чим більше у вас інформації, тим точніше у вас вийде сформувати ринкову пропозицію. Які критерії важливо знати про клієнта?
Такі критерії, як вік і стать можна приблизно проаналізувати по вашому запиту за допомогою сервісу від Mail.ru. Для прикладу вводимо слово "купити навушники": Бачимо, що по даному запиту основна аудиторія покупців чоловіки вікової категорії 26-34 і 35-49, а також жінки 35-49 років. Це платоспроможна аудиторія. Краще не вибирайте ніші з неплатоспроможною аудиторією, такою можна вважати аудиторію до 18 років.
Отже, як вибрати нішу інтернет-бізнесу? Сформулюйте ваші інтереси і знання в кілька варіантів ніш, проаналізуйте попит, конкурентів і ціни постачальників. Виходячи з отриманої інформації зробіть вибір та оцініть свої можливості. Бажаємо вам удачі в виборі! Автор: Манько Карина, фахівець з контент-маркетингу Читайте також:
Залиште свої контакти, і ми зв'яжемося з Вами найближчим часом
Що ви бажаєте знайти?
Ваша заявка прийнята.
Ми скоро з вами зв'яжемося!